Tuesday, November 21, 2006

Take the good with the (not so) bad

Not so BAD after all:

Long story short, I could possibly be evicted. A few months ago I got a letter in the mail that I was in possible violation of my lease because the exterminator reported that I was doing one or more of a long list of things. I recycle and instead of going outside everytime I wanna throw something out, I rinse the can/container out and place it on the end of my kitchen table which is by my back door. One of the things listed on the letter was open containers, so I figured that was what the letter was for and didn't pay the letter much mind. We had inspection today and my place is clean. I have a cookie sheet and veggie drainer in the sink, bed clothes were thrown on my couch from washing them this morning. I hate folding clothes so I just threw them on the couch to get back to folding them later. That's it! Well there is junk mail on the kitchen table to along with some books and papers for my research paper, but my place is CLEAN.

Why I come home and there is a small pile of dust and junk on my kitchen floor. Apparently someone from the inspection team took my broom and swept on the sides and under my fridge. It had to be from my fridge because some fridge magnets were in the pile (one of which was an alphabet magnet that Pooka's never owned alphabet magnets), a foot loop cereal bar wrapper (which I've never had in my life), there was a picture of Pooka that's been missing, and something that looked like a small 3 year old link sausage. I haven't had linked sausage in a long time and I may be wrong but I dont' think I've had linked sausage in this apartment! I know I've never brought any here.

I am scared that my rental company will view this as a repeat offense and terminate my lease. I really don't understand! I have lived here for over 3 years and I have never ever ever had a problem and now in the last few months they sending messages? I am not anal but I am daggone sure not dirty and trife! I don't keep roaches, maybe a spider or ant or even the rare silverfish from my attic which I have never been in since I've moved in, but no bugs from keeping a dirty house! I have honestly never moved my fridge and swept BUT WHO HAS? I mean come freakin ON! I haven't done it since I have moved in and apparently the people who cleaned the place before I moved in didn't do it cuz of the alphabet magnet! UGH!

I plan to visit with whomever I need to to resolve this matter tomorrow. I sent an email out to the lady that I normally deal with at the company. Aunt Diva suggested that I also write a letter basically acknowledging my errors and apologizing and taking that with me. That way they will have documentation that I have been doing right to the best of my knowledge and that I took both "messages" of sorts very seriously.

My mind is really all over the place over this. I can't lose my place. I won't lose my place. I have worked to hard to take care and respect this place to lose it.....

So I met with the lady this morning.....

I go up in the spot with my business gear on and professional speech on deck. I expressed my concerns and all said and done the chick said not to worry about it. She was mainly concerned about them touching my stuff. She said that they are not to touch anything unless they make a mess and they are supposed to clean it up. When they do clean it up that means cleaning it up completely not just sweeping it in a pile for me to get up. She thought the strange items were weird also. She is going to talk to the team and find out what happened and give me a call. She was very happy that I responded quickly and was delighted when I popped my letter out that I typed last night. (Thanks for the tip Aunt Diva). I didn't know that that was proper protocol for me to address the issue and have it in writing. She assured me again and again that this was nothing to worry over and that I shouldn't think about it again. She even mentioned before I did that I had been a resident of the property for a long time and had a good track record with the company so everything was all good. I do feel a tad bit better because she gave me that sincere vibe. So that's that. I will be bleaching down my kitchen and bathrooms really good tonight tho'. LOL!


GOOD:

I got online to email the chick at the company and I had my yahoo account to turn on automatically. Within 30 seconds I get 3 "rings". One from my long time crush who got separated recently, one from the guy I went on a date with awhile ago, and Redbone. I laughed so hard because they where some of the LAST people I thought would hit me up. I still talk to my crush every now and again, but he is NEVER online or at least visible! LOL So anyways my exdate and Redbone wanted to come see me tonite.....NEGATIVE! My crush was bored and wanted to play sexy on webcam for me. I wasn't in the mood to play. I'll regret it later! ROFL! It was good to know that people still want to pay me attention and want to "entertain" me...for whatever reason or hidden agenda.

ROFL, just when I thought people finished hitting me up.....here comes LAL popping his IM in! hahahahahaha Love it!

It is really cold outside! We even has a few snow flurries earlier...and everyone thinks of me! I swear if I log off and have some voice messages I am going to be tickled pink! LOL

No phone calls last night, but still! :-)

Fat person theory at it's best!

Oh and another good thing! Dr. Hype (what's a Ladynay blog entry w/o mentioning Physics?lol) is going to grade the class on class average! So there just might be hope. I am trying to to get my hopes up to high to get crushed but it was the some of the best news out of his mouth lately! LOL On test 3 someone actually scored a ONE!!!! How in the heck do you score a 1% on a 100% test. We jokingly asked Dr. Hype after he wrote all the scores on the board and someone said that they got a point for putting there name on the paper. Then Dr. Hype said he didn't give points for that. The class kinda joked around about how someone could get a one percent but Dr. Hype cut it short. It was a good thing because if I was the person who had got the one, I would have felt really bad after some of the comments that were made. From about 2 dozen student to take the test, 5 got a 70 or better. The vast majority of the rest (like me) got below a 50. But like I said, if he is going by class average, there is hope for me cuz most of my class is just as lost as me! LOL

Send good thoughts this way, my momma and 'em are on the hwy trying to get down this way. The weather ain't to hot and it's still dark. My grandmothers cell is off and I don't wanna call aunt Diva cuz she is driving. Them chicks didn't call me to tell me they were leaving either! Imma have to tell them about themselves tomorrow! LOL I guess just send good vibes to all those traveling period.

19 comments:

Pamalicious said...

what in three levels of hell do they care about how you keep your place as long as you are not destroying the property!?

Ok I'm new - what type of structure do you live in - I guess I missed that.

What in the world? They come to check how 'clean' your spot is and can terminate your lease cause you keep stuff on your own damn counter on a table that you own.

Ok I think I'm irritated

Ladynay said...

Well Pam, it is the lease that we basically agree to keep the apartment up and not be so triflin to bring roaches and rats to the neighborhood. I agree with that cuz who wants to rent their place out to someone who keeps it like Joe's apartment (have you seen that movie?)

Like I said, I am not anal/white glove/military clean, but I don't keep no dirty home either!

I live in a one level "row" of apartements. I don't know the proper term for it. There is nobody above or below me but we are attached on the side.

They can terminate your lease if your a nasty tenent. Again, I can dig that cuz I don't want to live by any nasty tenets and from what I can tell so far, I don't. Open containers with food in them left out can cause bugs and the like, which is why I rinse my stuff out b4 putting it on the table. When I got the letter, that was the only thing that I could possibly fathom that they were talking about, but I didn't sweat it.

I am going to talk to someone hopefully today and straighten this out.

NOBODY is gonna say that they keep a nasty house, but I swear I don't! I can't stand roaches and if I saw lil Ben roaming around I would probably pass out! I ain't crazy enough or want to live in conditions that would favor such creatures stopping by! Heck no!

Your irritated? How you think I feel? I been venting all freakin night! It's like they are trying to imply that I am something I am not and I don't like it, not one bit.

deepnthought said...

you are definitey in my thoughts. Everything will work out fine.

LOL @ THE FAT PEOPLE THEORY IN FULL EFFECT.

My brother said the samething. I dont know, the jury is still out for me.

Ladynay said...

DNT, it will. I am meeting with the lady I emailed last night this morning.

Girl just wait...wasn't nobody really calling or getting up with me then BOOM! Folks asking to come by my spot on the same night! ROFL I actually gave the guy I went on a date with a rain check. To be honest I am back to being curious about how he works w/his "package"...whorish I know, but the truth.

TTD said...

glad everything worked out... i was thinking that was crazy of them to leave the pile too...

Ladynay said...

The last thing I was thinking about was them touching my stuff or the pile. I assumed the pile was left to send me a message that I need to get under and around the fridge better. I thought a lot of things but nothing about those things...

Lady J said...

That's the very reason I hate apartments. That is some bull crap. I'm glad you did not go up in there ready to kick ass and take names I am so proud you make a sister look good.

Ladynay said...

J, I feel you. I am just not ready for that mortgage just yet!

I didn't get ghetto up in there cuz I really like my apt. and would love to be able to stay there till I am ready to move on. If I got all Shenaynay, they would have kicked my butt out my apt. w/the quickness! hahahahahahahaha

nikki said...

happy thanksgiving to you!

i hope you're not evicted. that sounds mad anal of them.

Ladynay said...

Nikki, thanks you too. I think I am going to be okay, last night I wasn't so sure.

spchrist said...

It is too cold to get evicted hered in the Northeast...so I would be fighting like hell to hold onto my place.

Ladynay said...

Man Sherlon you ain't know??? We had about 3 minutes of snow flurried yesterday! Even if the weather was nice I would fight for my place. I really love my place, the area, the neighbors (most the time), the high ceiling, the fireplace I never use, the price, all of it!

I never really thought about how much I enjoy my place until I thought I could lose it....

deepnthought said...

I am glad it worked out.
and I dont think that is whorish....

Ladynay said...

Me 2 DNT, me too...

Glad you don't think it's whorish...going out with someone just to see what the sex is like...not whorish at all! LOL

Ladynay said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Freaky Deaky said...

Glad I didn't try to call Ladynay last night or I would've been put on blast too. LOL! I'm still waiting for all the cuddle monkeys to flock to me. I guess 50 degrees is still too warm.

Have a happy, safe, and fun Thanksgiving.

Ladynay said...

Nah not the Freaky Deakster! You would have got a pass... *wink*

Cuddle monkeys!!!??? Love it! They coming, just watch and you said you generate some good heat too? Oh yeah, they coming hun! LOL

Thanks you too!

Reg said...

i loved ur post - just made my day. haven't read you up in a while, so i'm glad to be back. (good luck on ur class)

Me.

Ladynay said...

Speaking of folks you least expect to hit you up! DANG MAN!

You don't know how much I'm smiling right now :-) Welcome back babe. 3 months is too long for my favorite PT to be gone, don't do that ish again! LOL

Glad you could get through the post. I updated it so much the flow isn't quite right, but whatever!